-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32363 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

1- منظور اينكه عده اي از بهشت خبر آورده اند براي اشخاص خاصي مثل پيامبر ( ص) چه كساني هستند و چگونه ؟
جواب اول : بحث معاد و روز محشر و بهشت و جهنم يك بحث عملي اعتقادي است كه حدود 1500 آيه قرآن در وقتهاي مختلف و با دلايل قوي و استدلات علمي يكي از پايه هاي اصول دين اسلام را تشكيل ميدهد و مي توان ادعا داشت كه به
اندازه يك كتابخانه بزرگ كتابهاي متعدد در باره روز جزا و محشر و نعمتهاي بهشتي و عالم برزخ , و معاد جسماني , نگارش يافته است , مناظرات علمي روز رستاخيز و موضوعاتي چون شبهه اكل و ماكول تجسم اعمال , حساب و كتاب , ميزان و سنجش اعمال , عاقبت گناهكاران و مؤمنين , شهدا صلحا و بحث شفاعت , پل صراط , رضوان الهي و عالم برزخ و............ انجام گرفته و همه آنچه مذكور شد به شبهات و سؤالات پاسخ گفته اند .
و ديگر شكي براي احدي باقي نخواهد گذاشت چون خلقت را هدف دار و خالق جهان را حكيم و عالم و قادر قلمداد ميكند . و ديگر لازم نيست كه كسي از آن عالم براي ما خبر آورد , زيرا خدواند متعال در 1500 آيه قرآن فرموده است قيامت و محشر و حساب و كتابي هست . پيامبران از حضرت آدم ( ع) تا خاتم ( ص) و امامان معصوم , فلاسفه علماء , دانشمندان و رهبران ديني همه به اتفاق از اثبات معاد و روز واپسين و يوم الحشر خبر داد و بيان نمودند , آيا مي توان راستگو تر از خدا , پيامبر ( ص) ائمه علماء و مراجع تقليد جستجو كرد ؟ راستگو تر از اينان كيست ؟؟
اما عده اي از بهشت خبر آورده اند ؟ ج : مربوط به عالم برزخ است , استاد مظاهري در كتاب معاد در قرآن مطلبي نگارش كرده اند كه باهم مرور مي كنيم ( مدت برزخ و درنگ در قبر براي مؤمن آزاردهنده نيست و بسيار كوتاه مي باشد , ولي براي غير مؤمن , اين زمان بسيار طولاني و با عذاب و شكنجه توان فرسا همراه است چنانكه در روايتي كه از حضرت عيسي ( ع ) نقل شده است كه حضرت , به اذن خدا , جوان مرده اي را كه هنوز آب قبرش خشك نشده بود , زنده فرمودند , جوان وقتي زنده شد بسيار شكسته و بي نشاط و خسته مي نمود , گوئي چندين سال است كه سر بر تيره خاك نهاده است , حضرت عيسي ( ع ) ا زاو پرسيد ( چه مدت است كه جان سپرده اي ؟ گفت چندين هزار سال است سپس حضرت پرسيد پس از مرگ بر تو چه گذشت ؟ جوان گفت : وقتي مرا به خاك سپردند , نكير و نكر آمدند و از من سؤالاتي كردند , چون اهل تقوي و آدم خوبي نبودم نتوانستم جواب بدهم , مرا تازيانه اي زدند كه قبرم پر از آتش شد و تا حال مي سوزم .
حضرت دگر باره پير مردي را كه ساليان دراز از مرگش ميگذشت و نشاني از قبر ش بجاي نمانده بود به اذن خدا زنده كرد وقتي زنده شد بسيار بانشاط , حضرت به جمال جوان نگاه كرد و ا زاو پرسيدند: ( چند وقت است كه چهره در نقاب خاك كشيده اي ؟) پيرمرد گفت هم اكنون و تا مردم مرا به خاك سپرند نكير ومنكر آمدند و از من سؤالاتي كردند , چون خوب جواب دادم باغي از باغهاي بهشت بر من نمايان شد ...... همانجا بودم كه مرا احضار فرموديد( 2)
طولاني بودن زمان برزخ براي بعضي كوتاه و ديگري طولاني است كه مي توان با يك مثال ساده مطلب را بيان نمود , بيماري كه از درد تا صبح مينالد برايش خيلي زمان ميگيرد و وعكس آن كسيكه در خواب لذت و شادي و خواب خوب مي بيند , زمان در نظرش چنان زود گذشته است كه مي گويد الان كه خوابيديم ........ مطالعه كتب كه معرفي ميگردد خالي از لطف نيست .
1- معاد در قرآن , آيه الله مظاهري
2- معاد , محسن قرائتي
3- زندگي جاويد يا حيات اخروي , شهيد مطهري
4- حيات پس از مرگ , علامه مرحوم سيد محمد حسين طباطبائي
5- معاد از نظر روح و جسم جلد 2 , محمد تقي فلسفي ره
6- معادشناسي جلد , 10 تاليف آقاي سيد حسين حسيني تهراني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.